MÚ 2 5º

A NEGRA CON PUNTO E CORCHEA


AS ALTERACIÓNS


Cando facemos unha escala, esta pode estar formada por tons e semitóns (medios tons). Por exemplo, a escala de Do Maior, consta dunha combinación de cinco tons e dous semitóns. Os semitóns atópanse entre o MI e o FA e entre o SI e o DO.


Comproba a diferenza de entonación entre un ton e un semitón con sostenido ou díese:


As palabra "alterar" significa cambiar as características, a esencia ou a forma das cousas. En Música, as alteracións son signos musicais que alteran a afinación dunha nota e, polo tanto, modifican o seu son natural. As principais alteracións son:


As alteracións sempre se colocan á esquerda da figura ou da nota que se quere alterar.


                                             
Cada alteración ten unha función. A díese ou sostenido altera o son un semitón  ascendente. O bemol altera o son un semitón descendente. O bemol anula o efecto do sostenido e do bemol.


As alteracións afectan a todas as notas do mesmo nome dentro do mesmo compás. Así, cando apareza unha alteración nunha nota, se hai outra do mesmo nome despois, non é necesario colocar a alteración dúas veces.


No piano as teclas brancas son notas naturais e as negras alteradas.


Un bemol fai o oposto ao sostenido. Se co sostenido alteramos o son un semitón ascendente facendo a nota máis aguda, co bemol alteramos o son un semitón descendente e a nota se fai máis grave.


En resumo:



LECTURAS RÍTMICAS CON BAQUETAS

(lembra alternar as mans e rebotar logo de cada toque)

Practica corchea e dúas semicorcheas


1

2

3

4

5

6

7

MATICES DE INTENSIDADE




LOS PICAPIEDRA 



Primeira parte

SOL DO DO´ LA SOL DO

SOL FA MI MI FA SOL DO RE MI

SOL DO DO´LA SOL DO

SOL FA MI MI FA SOL DO RE DO

Segunda parte

SI MI DO´SI SI LA LA SI LA

LA RE SI LA LA SOL SOL LA SOL 

Parte final

SOL DO DO´LA SOL DO

SOL FA MI MI FA SOL DO RE

MI FA SOL DO RE

MI FA SOL DO´RE´DO




INDICADORES DE TEMPO


tempo é o grao de velocidade con que se interpreta unha obra musical. Indícase ao comezo do pentagrama mediante equivalencia ou mediante termos italianos. 




A BATUCADA



La batucada es una manifestación musical con un ritmo brasileño de influencias africanas, interpretado por un grupo de percusionistas llamado "bloco". El origen de la batucada está en las culturas africanas donde se han dado siempre formaciones de tambores para festividades populares. Interpretan diversos estilos musicales afro brasileiros y otros de Brasil como la samba y el reggae brasileiro, entre otros. La música es totalmente rítmica, tiene como característica principal la acentuación del segundo tiempo en los compases. Se la considera a veces una derivación de la samba. Los instrumentos que se utilizan son:
  • Repiniquetom-tom agudo como el tambor tocado con un solo palo (o dos palos largos) y la mano. Dirige la batucada.
  • Surdo, es un tambor grande con un tamaño medio de 50 cm de diámetro. Proporciona el tiempo fuerte grave de cada compás. Cuando sólo está tocando un surdo, acentúan los pulsos segundo y cuarto de cada compás. Cuando un segundo surdo está tocando, se afina ligeramente más agudo y se toca acentuando los pulsos primero y tercero del compás. Un tercer surdo de terceira o surdo-mor ejecuta síncopas entre los pulsos.
  • Tamborim, es un tambor pequeño normalmente tocado con un palo o una baqueta de plástico con múltiples puntas.
  • Caixa de guerra, es un tambor más profundo con cables en la cabeza y Tarol, una caja de batería más delgada.
  • Cuica, es un tambor de una sola cabeza con un palillo montado dentro del cuerpo del tambor, perpendicular a la cabeza. El instrumento se toca frotando un paño húmedo a lo largo de este palo, mientras que presiona la cabeza del tambor con un dedo o un pulgar. Cuanto más fuerte se presiona el dedo contra el palo, más aguda será la altura del sonido. La cuica crea un sonido único, que a veces puede sonar como la voz humana.
  • Timbal brasileño, un largo tambor en forma de cono que se utiliza para producir sonidos agudos y graves en el conjunto. Por lo general se toca con las manos y crea un timbre similar al yembe de África Occidental.
  • Pandeiro, es similar a una pandereta y en ocasiones se toca elaboradamente con la mano. A diferencia de la pandereta, el pandeiro se puede afinar.
  • Reco-reco, conocido en español como güiro, es un instrumento de madera generalmente hueco con una superficie exterior estriada que se raspa con un palo.
  • Chocalho, ganzá, rocar, así como sacudidores de varios tipos y materiales.
  • Agogô, es un instrumento de pequeña percusión en forma de campana simple o múltiple.
  • Apito, es un pequeño silbato de plástico, metal o madera.


Podemos ver batucadas en los países africanos y en países cuyas culturas tienen raíces africanas. Aunque tienen su origen en Brasil, donde se forman batucadas con más de 3000 tamboristas y bailarines-as,  eEspañaArgentina y Chile son habituales las batucadas en calles, parques, plazas, fiestas o también en las manifestaciones o protestas sociales usando la música y el volumen de los instrumentos en señal de protesta.

En Chile la batucada está tan masificada en distintas ciudades, que agrupaciones particulares organizan sus propios carnavales a los cuales invitan a otras batucadas y agrupaciones culturales convirtiendo las calles en una fiesta para toda la gente.

En España destacan La Galeta percussió Escuela Synergia, Associacião Brasileira Chicon de São Paulo, Tumbata Batucada, Associacião de Batucada do Brasil, Associacião de Artistas Ateneu Rítmic, Associacião Mininhos du Loê, Associació Tropalotrop d'Integració Artística Tropa lo TropAsociación Cultural Kapdetum Batuka.

Interpretaciones



OS INSTRUMENTOS DE CORDA. CLASIFICACIÓN

Os instrumentos musicais clasifícanse tradicionalmente segundo a maneira de producir o son. 
Os instrumentos de corda poden ser de corda fretada (frétanse as cordas cun arco), de corda pulsada (púlsanse as cordas cun dedo ou cunha puga), ou de corda percutida (percútense as cordas golpeando cos dedos).
Escóitaos e obsérvaos:
Corda fretada
Corda pulsada
Corda percutida

Recoñeces o instrumento polo seu son? Inténtao.


OS INSTRUMENTOS DE PERCUSIÓN. CLASIFICACIÓN

Os instrumentos de percusión soan ao golpear, axitar ou raspar o corpo do instrumento ou o seu parche. Ademais, poden ser: de altura determinada (permítennos interpretar melodías) ou de altura indeterminada (só permiten interpretar ritmos).

Instrumentos de percusión escolares

Actividad: 
Memoriza percusión (marca de dos en dos casillas hasta dar con dos instrumentos iguales).

OS INSTRUMENTOS DE VENTO-MADEIRA E DE VENTO-METAL

frauta travesa, o clarinete, o óboe, o fagot e o saxofón son instrumentos de vento-madeira. Antigamente estaban feitos de madeira e o seu son é máis doce que o dos intrumentos de vento-metal. Os son prodúcese ao soprar por unha boquilla ou ao vibrar unha cana de madeira.

trompeta, a trompa o trombón e a tuba son instrumentos de vento-metal. Están feitos de metal e o seu son prodúcese ao vibrar os beizos na embocadura.

ActividadeInstrumentos de vento-metal (escribe a primeira letra con maiúscula).
Lembra:

OS INSTRUMENTOS DE VENTO CON TECLADO






AS DANZAS TRADICIONAIS 

DANZA DE CINTAS

DANZA DE ARCOS

DANZA DE PAUS



AGRUPACIÓNS INSTRUMENTAIS





AGRUPACIÓNS VOCAIS

Hay diferentes tipos de orquestras e de coros segundo o número de músicos de que están compostas.
. Un coro de cámara está formado por entre 10 e 20 voces femininas e masculinas.
. Un coro sinfónico está formado por máis de 20 ou 25 voces femininas e masculinas.
. Unha orquestra de cámara está formada por entre 10 e 20 instrumentos de corda e, ocasionalmente, por algún de vento.
. Unha orquestra sinfónica está formada por máis de 4o instrumentos de corda, 20 ou 30 instrumentos de vento e, polo menos, 2 de percusión.

COMENTARIO DE PARTITURA

Para comentar unha partitura imos redactando cada paso dos que se indican a continuación, describindo coas nosas palabras o que sabemos dos diferentes elementos que aparecen.

1º Tipo de compás: Esta partitura/este fragmento musical, esta melodía... está nun compás de 2/4, 3/4, 4/4 ...

2º Número de compases (contando as repeticións): Ten tantos compases.

 Figuras: a figura de menor duración é... e a de maior duración é...

4º Notas: a nota máis grave é .... e a máis aguda é....

5º Tempo: Débese interpretar allegro, andante, moderato...

6º Intensidade: a música comeza piano e no cuarto compás cambia a forte. Finalmente, volve a sonar piano ata o final.

Podes practicar comentando os seguintes fragmentos musicais:

1

2






Comentarios

  1. Eres moi boa persoa Loli e tamén moi lista e agradable e te preocupas por nos

    ResponderEliminar
  2. Moi interesante o dos elementos da bateria

    ResponderEliminar

Publicar un comentario