LINGUAXE MUSICAL 1º 2020-2021

SETEMBRO
Gaña puntos cada semana por portarte e traballar xenial!.

OUTUBRO
Repasamos o traballado na clase:
Cantos sons escoitas?. Vai contando os sons que recoñeces e ao final di o número total e o nome dalgúns sons que lembras.

Atento-a aos seguintes sons. Son agradables ou desagradables?. Vai dicindo en voz alta "son agradable" ou "son desagradable".

Escoita agora cada son e vai dicindo que pensas que está sonando:

Así representamos o que escoitamos:
Colle un papel e un lapis. Escoita os seguintes sons. Se un son é forte debuxa un punto grande e se o son é suave debuxa un punto pequeno.

Adiviña o animal que fai cada son:

La isla de los sonidos

Danza rusa (Tchaikovsky)

NOVEMBRO

Cantamos:

Os instrumentos de percusión

Marcha del león
-El carnaval de los animales- (Camille Saint-Säens)

Amadeus Mozart

DECEMBRO

Practica a clave de sol


Xaneiro
Pide a unha persoa maior que realice este exercicio rítmico contigo:
Cando vexades un paxaro dades unha palmada. Cantos paxaros hai?. Catro?. Pois catro palmadas. Mira o primeiro paxaro na primeira palmada, o segundo coa segunda palmada, o terceiro na terceira e miras o cuarto na cuarta palmada. Á de tres comezades. 1, 2 e 3:
Ves o niño baleiro?. Non hai paxaro. Non hai son. Agardamos sen palmear mirando para cada niño no tempo en que daríamos a palmada (o adulto pode ir sinalando cada paxaro e a nena-o seguíndoo coa vista).
Agora hai paxaro e logo marcha. Facemos catro palmadas e agardamos o tempo doutras catro palmadas. Todo seguido. Á de tres: 1, 2 e 3:
Fíxate. O paxaro vai voando en busca de comida. Ves?. Está e marcha, está e marcha... Palmea cando está e espera cando non está. Á de tres: 1, 2 e 3:

Paréceuche fácil?. Pasa agora a realizar o seguinte exercicio:
Ides pensar que a negra é o paxaro e ides palmear como no exercicio anterior. Cada vez que vexades esta figura musical dades unha palmada, vale?. Á de tres: 1, 2 e 3:
Moi ben. Agora pensades que o silencio é o niño baleiro do paxaro e esperades como fixestes antes. (A persoa adulta pode ir sinalando cada silencio e a nena-o seguíndoo coa vista).
Agora todo seguido. Palmeade nas negras e esperade nos silencios. Á de tres: 1, 2 e 3:
 
E agora?. Palmada, espera, palmada, espera... 1, 2 e 3:
Por último, escollede Persoa 1 e Persoa 2 para facer o ritmo que corresponde. Contades ata 3 e comezades as dúas persoas ao mesmo tempo. Logo cambiades e facedes a liña que fixo a outra persoa facendo o cambio sen parar no medio. Facédeo unha vez lento, outra normal e outra rápido.
Agora:
E por último:
O timbre
Cada persoa, animal e cousa ou obxecto ten un son particular que o diferencia dos demais. Por iso diferenciamos o son da voz de cada persoa, o son de cada animal, o son dos obxectos que sonan e o son de cada instrumento musical. 
Ese son particular de cada un é o timbre, como o que diferenciamos na clase coa historia  dos sons cambiados, escoitando o timbre da pandeireta, da gaita e do violín, ou coa actividade na que recoñecíamos a voz dos compañeiros e compañeiras, lembras? 😉

Febreiro
Sons agudos e graves:

El carnaval de los animales
Escoita os seguintes fragmentos de "El carnaval de los animales"Debes escoitalos mirando para as imaxes dos instrumentos. Adiviñas que instrumento fai de ELEFANTE?. E de PAXARO?. E de FÓSIL?.
Canción La casita de las notas

Paseo en trineo
Escoita con atención intentando descubrir que instrumentos sonan neste "Paseo en trineo".


A escala musical
Lembras que en "La casita de las notas" entonamos unha escala musical? ... la si do´si la sol fa mi re do, se acabó.
A nosa voz sona cara arriba e logo cara abaixo. Cando sona cara arriba a escala é ascendente e cando sona cara abaixo a escala é descendente. Mira: 
A clave de sol
Sabemos como se chaman as notas gracias á clave de sol. A clave de sol colócase ao comezo do pentagrama. Nace na segunda liña (contando desde abaixo). Ten unha forma enrolada como a cuncha dun caracol, estírase e baixa rematando cun rabiño. Míraa:

Escoita os seguintes instrumentos:

Marcha turca" (Beethoven)

Alla Turca (Mozart)
Escoita "Alla turca" e axuda a Mozart coa súa música dando unha palmada para recoller cada negra.
         

Actividades:
Une cada son co seu animal (fai clic nun son para escoitalo. Logo, marca a casilla fóra do icono do son e a casilla do animal que fai ese son para unilos).
Memorízaos (atopa o mesmo animal en debuxo e en imaxe real).

O pentagrama

El amor de las tres naranjas
Escoita El amor de las tres naranjas de Prokofiev. Fíxate ben nos instrumentos que aparecen:
 

Marzo
Lectura rítmica

Abril 

As notas musicais

As notas musicais son sete. Con elas fanse as melodías das cancións. O nome das notas musicais é: 

DOREMIFASOLLA e SI.

No pentagrama escribimos primeiro a clave de sol e despois as notas musicais.

As notas desde a primeira ata a última forman unha escala musical.

Cando a escala sona cara arriba; é dicir de grave a aguudo, a escala é ascendente e cando a escala sona cara abaixo; é dicir, de agudo a grave, a escala é descendente. Mira: 

As notas sol e mi

A nota sol sitúase na segunda liña do pentagrama. A nota mi sitúase na primeira liña do pentagrama. A nota sol é máis aguda que a nota mi. A nota mi á máis grave que a nota sol. Míraas con atención e memorízaas!.

Practica dicindo en voz alta sol ou mi:

As figuras musicais

As figuras musicais representan os ritmos que facemos co corpo ou cos instrumentos. Lembramos as que aprendemos:

Practica con palmadas:

Maio
As voces femininas, masculinas e infantís

A voz dunha muller é unha voz feminina e a voz dun home é unha voz masculina. Sonan diferente, normalmente a feminina sona aguda e a masculina grave. Pero a voz dun neno e dunha nena é semellante ata que non son máis maiores. Así que tanto a voz dunha nena como a voz dun neno é unha voz infantil. Que tipo de voz son as seguintes voces faladas?. Di "feminina", "masculina" ou "infantil" segundo a voz que escoites.

O crebanoces
Ás veces a música serve para contar historias. A "Danza da fada de azucre" pertence a un ballet chamado "O crebanoces".
Na historia, unha fada golosina moi misteriosa entra pola ventá no cuarto duns nenos mentres están durmindo e cun toque da súa variña máxica lévaos ao páis dos soños.


O acuario
(O carnaval dos animais)

A respiración

😀